Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
1.3.2007, Martin Šejnoha, recenze
V dnešním testu se sešlo cenově poměrně různorodé spektrum zvukových karet, ovšem převážně se jedná o karty pro poloprofesionální použití. Existují však lidé, kteří si i doma na kvalitu zvuku potrpí, anebo chtějí třeba svépomocí pořizovat zvukové záznamy. Právě pro tuto skupinu je tento test určen.
iSLK | 4.1.200820:27
Zdravim, chcem sa spytat, ako mam nadstavit zvuk. kartu na prehravanie 6 kanaloveho zvuku. Samozrejme bude treba dokupit dock.

Wave1­/2 ­- > hra klasicke CD
Wave3­/4 a 5­/6 ­- > by mali hrat dalsie kanaly ?
Odpovědět0  0
Marttyc | 4.11.20077:38
Nevíte někdo jak samplovat Revolution 5.1 chtěl bych tam manuálně nastavit samplovací rate nebo hloubku,ale ovladač který je ke zvukovce mi to neumořňuje.Vyzkoušel jsem více ruzný control panelu od jiných typu M­-audio a zatím mi žádný nefungoval...Nevíte někdo o něčem co by mi pomohlo..díky předem za rady.
Odpovědět0  0
BorekC | 27.6.200721:41
Podělí se někdo odobré i špatné zkušenosti s touto zvukovkou?
Odpovědět0  0
papajuj | 24.7.200715:20
Kartu mám asi 3 roky a jsem s ní maximálně spokojený. Problém je pouze s přechodem na Vistu. Ještě není pořádný ovladač a beta kterou uvolnili není to pravé ořechové.
Odpovědět0  0
MMC | 23.3.200710:03
to Jindy: neporovnával jsem E­-MU 0404 s E­-MU 1212m ­- to je prostě jasná věc. Jen jsem ji uváděl jako levnější variantu ke zvážení, navíc podle mého subjektivního názoru po poslechové stránce zní 0404 lépe než Juli@.
Odpovědět0  0
Jindy | 23.3.200710:14
No jistě že hraje lépe než Juli@, má lepší převodníky. Ale kvůli tomu zpracování bych prostě o 0404 vůbec neuvažoval.
Odpovědět0  0
MMC | 23.3.20079:34
E­-MU 1212m je z testovaných karet dle mého názoru opravdu nejlepší. Za zvážení také stojí E­-MU 0404 ­(DAC – AKM AK4395, ADC BurrBrown PCM 1804, OpAmp – HJM 2068­), za cenu cca 3.000,­-. Tato karta je navíc i docela jednochá pro modding ­- např. s opampem AD8620.
Odpovědět0  0
Jindy | 23.3.20079:45
0404 nemá na 1212m ani náhodou. Má dost mizerné zpracování a ty konektory co z ní venku visí, to je dost příšerné. Lepší než 0404 je Juli@, hlavně co se týče toho zpracování, ale 0404 myslím zase má lepší převodníky než Juli@. Každopádně lepší než obé je pochopitelně 1212m, ta nemá se svojí cenou konkurenci.
Odpovědět0  0
Honza1111 | 25.3.20079:31
S tou E­-mu 0404 to nebude tak horký, měl jsem převodník Zhaolu s převodníkem AK 4393 což je předchůdce AK 4395 kterej používá Emu 0404 a zvuk byl mizernej, vyloženě digitální, ostrej, sprostej, hrubej, plochej, už nic bych si nekoupil s timhle čipem.
Odpovědět0  0
Jindy | 25.3.200711:41
No ze zkušenosti muzikantů kteří používají E­-MU 0404 vím, že to není zvukově špatná karta a převodníky jsou prý kvalitnější a lepší než u Juli@.
Odpovědět0  0
Honza1111 | 26.3.20079:43
To je možný ale já nejsem hluchej.
Odpovědět0  0
Jindy | 9.3.20079:35
Tuhle kartu už nějaký čas mám. Je to podle mě za ty peníze nejlepší zvukovka a žádnou jinou bych nedoporučoval. Softwarová výbava je opravdu nejlepší, jakou můžete dostat. V její ­"recenzi­" navíc není vůbec zmíněno, že karta jako jedna z mála, možná jako jediná z těch testovaných, má ještě přídavný DSP procesor pro aplikaci­/vst plugin E­-MU PowerFX, což jsou hardwarově akcelerované efekty jako compressor, flanger, delay, reverb atd. To je milá funkce navíc, když to nezatěžuje procesor. Dále se také málo ví, že systém 1212m v2 lze rozšířit a udělat z něj plnohodnotnou 1818m. Je totiž možné si dokoupit tzv. Microdock, což je externí box s mnoha vstupy a výstupy, s fantomovým napájením mikrofonu atd. Microdock není v běžném prodeji, lze ho sehnat pouze jako náhradní díl a funguje pouze v 1212m v2, nikoliv s verzí první. Jinak 1212m v2 má nejlepší odstup signál­/šum jaký jsem ­"slyšel­" ­- v podstatě nic slyšet není a to je důležité. Zvuk je naprosto perfektní, je lepší, než u ostatních, hlavně díky skvělým převodníkům, které používá i Pro Tools. Já si myslím, že nějaké měření je zde bezpředmětné ­- stačí si zabrouzdat na nějaká proaudio fóra a poptat se na 1212m, jistě vám jí mnoho lidí doporučí. Ovšem jediné, na co si je nutné dát pozor, jsou někdy zlobící drivery a také fakt, že zatím pro tuto zvukovku nejsou drivery pro Windows Vista ­- funguje jenom pod 2000, XP a x64 a nikdo neví, kdy, nebo zda vůbec E­-MU někdy udělá drivery pro Visty. No psal jsem jim, říkají že na tom pracují, ale moc jim nevěřím. Každopádně ale dost nechápu, co dělá ­(nejen­) tahle zvukovka na Svět Hardware, když to jsou karty primárně určené k nahrávání a produkci hudby, kdy se počítá s připojením kvalitních studiových monitorů a ne že si to někdo píchne doma na hi­-fi.
Odpovědět0  0
iSLK | 20.3.200721:21
Ja bych sa ta chcel spytat ci zvukovky 1212M v2, alebo Juli@ resampluju zvuk z 44kHz na 48kHz vo WindowseXP, alebo ako to je s pouzitim ASIO,da sa pritom pozorovat vystupny signal ?, resp daju sa pouzivat pritom DSP,EQ­(pri ASIO­). Rad by som si neskor pozidil zosilovac Harman­/Kardon HK 970, nie som si uplne isty ci by jedna z tychto zvukovkoviek boli vhodne na tento integ.zosik ???
Odpovědět0  0
Jindy | 21.3.20072:40
1212m nic pokud vím neresampluje. Samplovací frekvenci si můžeš nastavit buďto sám, nebo jí karta nastaví automaticky podle právě přehrávaného zdroje. S ASIO je to stejné, jako s výstupem WAVE a to znamená, že všechny výstupní i vstupní signály lze pozorovat v programu PatchMIX, což je SW mixpult, ovládací centrála celé karty, kde lze routovat všechny signály, vytvářet virtuální vstupy a výstupy, přidávat efekty, zkrátka dělat všechno možné, je to dost profesionální aplikace. Mimojiné tam lze nastavovat právě ty samplovací frekvence. DSP a EQ můžeš používat při přehrávání čehokoliv, i ASIO, aplikovat to na výstupní i vstupní signál, i v několika instancích. Karta ti sama řekne, kolik prostředků z DSP procesoru na to má ­- pokud překročíš počet přibližně 30 efektů, už ti nedovolí přidávat další. Ten konkrétní Harman Kardon co chceš neznám, ale pokud chceš použít výborné převodníky co má 1212m, připoj to k němu analogově ­- pokud to připojíš digitálně přes optiku, budou se používat převodníky toho zesilovače, které nevím jak dobré jsou. Každopádně lepší zvuk už z žádně zvukovky nedostaneš, než z 1212m, takže ti jí jednoznačně doporučuji úplně k čemukoliv, i k tomu zesilovači. Jestli chceš výborný zvuk bez šumu, DSP efekty, profesionální mixážní ovládací SW a kupu dalšího SW navíc, ber 1212m. Já jsem s ní maximálně spokojený. Juli@ na 1212m zvukově ani technologicky a zpracováním a ani vybavením nemá.
Odpovědět0  0
iSLK | 21.3.200718:31
Momentalne pouzivam, ako vacsina :­) Sound Blaster 2 ZS, zdal sa mi ako jediny vhodny pre par rokmi. Neskor som dokupil Ceative S750...a myslel som si ze som na tom dost dobre­(teraz sa ich nemozem zbavit..nekupi niekto???­), avsak zainvestoval som do pouzitych stlpovych repro­(od TVM­)2x150W + zosilnovac ­(skladacka EZK­)2x150W a zistil som ze som zase niekde inde...
Ano, samozrejme chcem investovat do zvukovky hlavne koli jej analogovemu vystupu­(DAC­), abych to mohol spojit analogovo s ­(stereo­)integrovanym zosilnovacom H­/K 970, pretoze v porovnatelnej cene hraju tieto zosilnovace omnoho lepsie ako ­(stereo­)receivery.,... to aby som bol zase niekde inde :­) Nevies aku ma vystupnu citlivost tato karta v mV?
Odpovědět0  0
Jindy | 21.3.200719:23
No, já bych 1212m připojil k aktivním near­-field monitorům, třeba k E­-MU PM5 + E­-MU PS12. Citlivost karty v mV neznám, není to důležité. Počítej prostě s tím, že ti nic lépe než 1212m na ničem hrát nebude. Také počítej s tím, že na 1212m nepůjdou hrát hry, nemá se to rádo s filmy, prostě s ničím, kromě hudebních programů. Má to symetrické výstupy, dva velké jacky a pokud nemáš na tom zesíku takové vstupy, musíš si sehnat redukce.
Odpovědět0  0
iSLK | 21.3.200720:24
"Také počítej s tím, že na 1212m nepůjdou hrát hry, nemá se to rádo s filmy, prostě s ničím, kromě hudebních programů.­"

Predovsetkym ju chcem pouzivat na prehravanie hudby­(Winamp, CD­/Mp3, a tiez na filmy­(Mv2Player­/WinDVD­/MyTheatre­) ­(music70­/film30­)%. ... preco sa to nema rado s filmy ??? to si myslim, ze neni pravda. Hry nehravam, iba sem tam...Poslech sterea mi bude bohate dostacovat.

A navyse som nasiel ze u nas je cena uplne supr. www.sofos.sk za 3782SKK bez DPH
Odpovědět0  0
Jindy | 22.3.20079:28
Tak možná že filmy půjdou, možná i s tím budeš mít problémy ­- já na to používám integrovanou zvukovku a přes 1212m jedu čistě, když hraju na FL Studio nebo na Winamp. Jako na filmy tohle není dobrá zvukovka, to máš lepší si koupit X­-Fi, kde je určitě DTS, 5.1 zvuk a takové věci, to 1212m nemá. Ta karta je výhradně pro nahrávání a přehrávání hudby, na nic jiného ­- ikdyž ty filmy ti možná půjdou, tak na ně ta karta určená prostě není.
Odpovědět0  0
pavelxxxxxxxxxxxxxxxxxx | 14.4.200716:40
To by mě zajímalo, jakej je rozdíl mezi hudbou a filmem...
Odpovědět0  0
Jindy | 28.6.20079:44
Film já beru jako DVD v 5.1 zvukovém formátu, bývá i s DTS a to 1212m nemá. Hudba ve stereo wavu je něco jiného, než zvuková stopa k dvd. Takže jo, se stereo filmem by to problémy být nemělo, já to ale nezkouším. Prostě mám defaultně ve správci zvuku nastavenou jako primární zvukovku tu onboard, takže přehrává všechno možné. 1212m mám nastavenou jen v těch aplikacích, kde jí používám ­- FL Studio, Sound Forge, Winamp a nikde jinde.
Odpovědět0  0
Jindy | 22.3.20079:33
Jo ta cena kde jsi to našel je dobrá, já jí kupoval u www.audiopro.cz a tam jí mají za 4600,­- CZK s DPH, což je asi dražší. Jo a jestli z ní budeš chtít dostat výstup na normálního malého stereo jacka, tak budeš muset koupit speciální redukce, které se dost blbě shání ­- kdyžtak ti pak poradím které přesně koupit.
Odpovědět0  0
překladatel | 3.1.200813:32
Ale kde ty redukce mám sehnat a jaké mají přesně označení. Potřebuji zvukovou kartu připojit na LINE OUT mého receiveru DENON DRA645 ­(RCA cinche­). Rozhoduju se mezi Juli@ a 1212m. Dík za
Odpovědět0  0
Jindy2 | 3.1.200817:17
Potřebuješ to připojit na LINE­-IN, ne na ­"LINE OUT­". Já ty redukce mám a mám 1212m. Zrovna jí náhodou poměrně hodně levně prodávám ­- v originálním balení, s originálním příslušenstvím a s těmi redukcemi navíc ­(které jsem si musel dokoupit­). Za cenu 3000,­- Pokud bys jí chtěl a chtěl tak zabít dvě mouchy jednou ranou, napiš mi na mail ­- mindwarp zavináč email tečka cz
Odpovědět0  0
Jindy | 21.3.200719:26
Prostě každopádně si kup 1212m v2, je to super karta, já s ní jsem maximálně spokojen, je to můj mazlíček :­) Používám jí pro skládání a nemám problém, zvuk je vynikající, šum naprosto neexistuje. Je fakt nejlepší!
Odpovědět0  0
iSLK | 22.3.200723:42
Mam otazky:

Vystup­-> symetricky analog­-out stereo z 1212m v2
1. prehra DivXvid s Mp3 zvukom ?
2. prehra DivXvid s Ac3 zvukom ?, ak hej tak pojdu aj DVD

Vystup­-> digital SPIF­-out ­(5.1­/7.1­) z 1212m v2
3. pri Ac3 stope zvuk hodi na digitalny port SPIF­-out ?
4. dokaze poslat DTS zvuk na digitalny port SPIF­-out ?
Odpovědět0  0
Jindy | 23.3.20078:54
Já bych řekl, že s tim divx to nebude mít problém. SPDIF si myslím musíš přehodit sám, já digitální výstup nepoužívám ­- ale možná to karta přehodí sama. O tom, že by uměla DTS nevím, ale je to možné. Nevím ale vůbec o tom, že by na SPDIF uměla hodit 5.1­/7.1 zvuk, řekl bych, že to vůbec neumí, že umí jen stereo. Je škoda si kupovat takovou kartu jen na přehrávání filmů a empétrojek. Takže jak jsem již napsal ­- na to si kup raději X­-Fi, 1212m je primárně karta pro nahrávání a hudební produkci.
Odpovědět0  0
o2-kyslík2 | 3.4.20072:43
Ty hele, nic proti tobě, ale když tady čtu ty tvoje nekonečný hemzy psané jistě v pravém zápalu entuziazmu, tak by mě hlavně zajímalo, CO tak hodnotnýho na tom skládáš za hudbu, že by tě dejme tomu šum o 5­-8db vejš už tak iritoval. Ty budeš jistě druhej Mócart, nebo že by Bach?? Já jsem proti tobě pravda nula ­- doma mám jen ElitePro, a to si myslím, že je rel. vynikající zvukovka, ať už má nebo nemá symetriku. Nahrávám třeba něco z vinylů ­- např. VdGG, Zappu, Locomotiv GT, Omegu, Led Zeppelin, Breakouty, SBB, Illés, Blue Effect ­- to je podle mě muzika s velkým M, kde bys mohl něco rozporovat se šumem, ale při dnešní úrovni muziky obecně ­(je to na blití z 90%­) ve mě takovéto domácí ­"patlání­" a tzv. „komponování hudby“ na bázi předem daných zvuků ­(který si opravdový skladatel hlavně představuje­) bez živých muzikantů ­(to je popření podstaty hudby, to je jen hluk, v lepším případě zvuk­) vyvolává jen útrpný úsměv. Nezlob se, ale nahrávám na doporučení jistého experta v Sony Sound Forge, no, je to šunt, ale na základní operace jakžtakž stačí ­- můžu ti říct jednu věc, po určitých minimálních úpravách odstraním lupance, šum, zůstane jen brum indukovaný HLAVNĚ pohybem ­(vibracemi­) desky a jehly v drážce. A řeknu ti, musel bys být robot, abys poznal, jestli jsi to mixoval na tvém nebetyčném Emu, nebo na ­"šuntu­" Elite Pro, zatím žádná, ŽÁDNÁ aparatura nebyla schopná přehrát kontrolní obyčejné CD 16bit­/96, příp. 192kHz, které jsem ponížil z nahrávací kvality 32bit­/96kHz přehrát tak jako tato karta, šum a další ruchy byly vždy slyšet více. Takže myslím, že obyčejná Elite Pro na velkou skupinu úkolů bohatě postačí a je mi srdečně jedno, zdali je to případně v1 nebo v2.
Osobně bych chtěl tvoje kompozice slyšet, nic proti tobě, ale např. Zappa měl tak propracovaný zápisy not a hlavně neskutečnej timing, že to dneska po něm nezahraje naprosto nikdo, čehož ty nedosáhneš hlavně proto, že na to nemáš představivost, kterou on měl. Jo, že se některý jeho věci NEDAJ poslouchat, je zase další věc. I když časem Zappa taky využíval mj. služeb Synclavieru, i když hlavně pro nespolehlivost živých muzikantů, nicméně o tom, co ta kapela s Murphy Brockem a Underwoodem zahrála naživo, se ti ani nezdá. A je to proto, že skutečně famózní skladatel se narodí jednou za čas, takže takové žvatly tobě podobných mě fakt baví. Protože myslíš, že Zappa by byl odkázanej teoreticky na služby nějakého eMu, myslím, že by mu to bylo jedno i s tvým domnělým šumem, poslechni si některý jeho desky, který pozdějc remixoval osobně a uslyšíš taky víceméně nulovej šum, jenže základem byly perfektní nahrávky, který v Americe uměli udělat už koncem 60.let v době, kdy Beatles připitoměle zírali na první revoluční osmistopák ve studiu Abbey Road ­- tehdy v Anglii novinku!!
Já proto že na to nemám, tak jen poslouchám, hodnotím, analyzuju, jenom žasnu, vděčím Bohu, že ta hudba vůbec vznikla a hlavně držim hubu :­-­)­)­)
Odpovědět0  0
Jindy | 3.4.200710:02
No ty jsi mi to teda nandal :­) Heh, tady to asi někdo nemá v hlavě v pořádku, no nic. Hele víš, ono nejde jenom o ten odstup signál­/šum. Jde o ty převodníky. A ty převodníky má 1212m zdaleka nejlepší. Ikdybys na tom hudbu jenom poslouchal, tak je pořád 1212m lepší, než cokoliv jiného. Když už si někdo třeba koupí drahé monitory ­(ADAM, Tapco atd.­), tak si k tomu prostě nekoupí například ElitePro. Pokud vím, tak jsem se tu nevytahoval s tím, že bych byl nějaký geniální skladatel a když to říkáš tímto tónem, tak na to, že bych ti dal poslechnout moje skladby, zapomeň. Sound Forge není šunt, možná s tím zkrátka ani neumíš pracovat, v tom softu není nic špatně, ty jsi asi špatně. A u E­-MU 1212m jde ještě o jednu další zásadní věc ­- ta karta má HW DSP efekty, které lze použít jako VST + je k ní tuna softu. Je to ta nejlepší koupě jakou kdo může udělat, to je fakt, to tu zdůrazňuji již od začátku a za tím si budu stát dál, protože si za tím nestojím pouze já. Mě tu kartu doporučilo mnoho profi muzikantů. Vzorkovací frekvence 192 kHz nemá příliš smysl, zvukový rozdíl oproti 96 kHz je zanedbatelný ­- důležitější jsou bity, 96 kHz bohatě stačí. Opravdu nechápu tvé osobní útoky na mě. Já se tu ničím nevytahoval, já referuji o své zvukovce, s kterou jsem maximálně spokojen, vůbec nic víc. Já se nesrovnávám s Abbey Road ­- a je vidět, že ty stojíš pevně na nohou jen co se týče nahrávání. Laskavě si příště nech tvoje výpady od cesty.
Odpovědět0  0
Arkan (21) | 4.6.200716:04
Vedel by mi niekto z vas poradit, kde sa da ziskat externy box ­(http:­/­/www.creative.com­/products­/product.asp?category=237&subcategory=258&product=10229­) ku karte 1212M?
Odpovědět0  0
mindwarp.cz (24) | 4.6.200717:32
Jistě. Tento box ale nelze normálně samozřejmě koupit. Ale u firmy AudioPro ­(www.audiopro.cz­) ho lze koupit jako příslušenství ­- ale funguje pouze s 1212m v2, s první verzí ­(která se pozná tak, že má navíc firewire konektor­) to nejde. Ale pozor, ten box stojí přes 6 tisíc. Pokud máš zájem, chtěj mluvit s Janem Šafaříkem, on ti to zařídí ­- řekni, že tě posílá uživatel z ezone, on bude vědět.
Odpovědět0  0
mindwarp.cz (24) | 4.6.200717:35
Ikdyž teď jsem se koukal a přímo ten box co chceš ty k 1212m nejde ­- 1212m nelze nijak pokud vím rozšířit, aby měla 18 vstupů a výstupů. To co jde k tomu přikoupit a o čem jsem mluvil se jmenuje MicroDock a je to u 1616m, můžeš se na to podívat třeba tady ­- http:­/­/shop.audiopro.cz­/katalog­/zvukove­-karty­-software­-a­-midi­/zvukove­-karty­/e­-mu­/1616M_v2_PCI.htm
Odpovědět0  0
mindwarp.cz (24) | 4.6.200718:56
Ještě poznamenám, že k 1212m v2 lze připojit kromě MicroDocku i Sync Card, což je synchronizační karta a tu lze koupit separátně zcela bez problémů. To, co je k 1212m v2 připojeno, nebo možné připojit, indikují ­"diody­" v PatchMixu, vlevo nahoře.
Odpovědět0  0
mindwarp.cz (24) | 4.6.200719:02
No a každopádně, ikdyby k 1212m v2 šlo připojit to co ty chceš, tak to nebude fungovat, protože 1820 se zatím nevyrábí ve verzi 2 a verze 1 a 2 jsou co se týče těchto externích boxů, zcela nekompatibilní. Další věc je, že by ten box stál určitě minimálně 8 tisíc, ne­-li více, protože ta samotná karta 1010 není příliš drahá, drahý je ten box.
Odpovědět0  0
Arkan (21) | 5.6.20078:45
Ok, vdaka za info.
Odpovědět0  0
jindy | 28.6.20079:56
No hele, napadlo mě, že jestli chceš rozšířit E­-MU 1212m o více vstupů a výstupů ­(konkrétně o 8in a 8outs­), tak není nic jednoduššího, než si dokoupit ADAT převodník ­- nejlevnější je ADA Behringer ADA8000, co stojí asi 7 tis. CZK. Je pěkné, že je to do racku, má to na každý vstup phantom pro mikrofon atd.
Odpovědět0  0
OuKej | 24.8.20090:25
Covece, ty ses normalni magor :D Kez by ses radsi drzel te posledni vety a drzel hudbu :D To je zas vyplach labilniho jedince tohle :D

A co se tyce skladani...ona i pracovni nahravka pro kapelu treba se nekde musi nahrat :D A ja doma taky cvicim a nahravam nastroje, delam material ­"pro domaci a pracovni pouziti­" pres tuhle EMU. Proc ne. Na final stejne clovek potrebuje vzdycky koser studiovy vybaveni a prostor.
Odpovědět0  0
s.o.t.e.k | 6.3.200717:17
skoda ze tu nebylo zmineno neco o podporach pro hry jako EAX apod.
Odpovědět0  0
Jindy | 9.3.20079:37
Si blázen...vůbec by mě nenapadlo hrát na 1212m v2 hry. Ten X­-Fi ale EAX má určitě. Já tu kartu ale mám jenom na tvorbu hudby a pokud si chci zahrát nějakou hru, tak si to přepnu na onboard zvukovku, protože na 1212m v2 některé hry nehrají korektně, resp. chybí jim některé zvuky.
Odpovědět0  0
Honza1111 | 6.3.200711:43
Jestli je autor na tolik hluchej že nepozná jak která karta hraje nebo má tak mizerný bedny ­(taky co čekat od Tesly­), tak ať se na recenzi zvukovejch karet radši vykašle, tenhle test má 0 hodnotu.
Odpovědět0  0
Jindy | 9.3.20079:39
Hehe, no to si snad dělá srandu. Jestli to netestoval na pořádnejch monitorech, jako například KRK, Tapco, Yamaha, ADAM, atd. a jenom měřil nějakym trapnym prográmkem nějaký frekvence, tak to má opravdu nulovou hodnotu. Tady je důležité podání, jak to zní, jaké to má rozložení ve stereu a tak dále. No a největší hovadina by byla, kdyby takovou 1212m v2 zapojil digitálně do nějakejch levnejch repráků, takže by tím pádem odpojil převodníky na kartě, což je to jediné dobré. No to ale doufám neudělal.
Odpovědět0  0
MarekW1 | 5.3.200713:19
Děkuji autorovi za celkem pěknou recenzi. Souhlasím také s názory o poslechovém testu ­(slepý test s větší skupinou lidí­) , že je důležitou částí recenze a zde chybí. To také připsal i autor.
Nedávno jsem získal zvukovku E­-MU 1212m, která je starší model dnes prodávané E­-MU 1212m v2. Jediné rozdíly, o kterých vím, jsou v rozmístění součástek, některé i chybí ­(u novější­) a v plošném spoji. Kdo by věděl o jiných rozdílostech, ať mi dá prosím vědět.
V recenzi jsou grafy, u kterých není jasné, pro které nastavení bitů a frekvence jsou. Navíc na nich vypadá mnohem hůř. V mém testování to je jasně napsáno. Upozorňuji, že je nutné pro dobrý výsledek nastavit stejnou frekvenci v RMAA a v PatchMix DSP. Dále je nutné zvolit správnou cestu signálu s co nejmenším vlivem mixu. Ne však vnitřní cestu, která by vynechala výstup a vstup zvukovky.

Mé výsledky i se zdrojovými soubory do RMAA jsou na odkazu. Jedná se samozřejmě o testování sama sebe. Viděl jsem i lepší výsledek testu s větším odstupem, ale rušivé špičky ­(harmonické­) byly stejné jako u mého testu.

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Jindy | 9.3.20079:25
Mám také Emu 1212m v2. Největším rozdílem je u druhé verze absence Firewire portu. Potom tam chybí několik trafáčů, ale jinak nic podstatného ­- možná že ta starší ještě mohla mít CD­-IN nebo AUX­-IN, ale spíše ne.
Odpovědět0  0
JohnyH (15) | 4.3.200716:04
Brouzdal jsem po netu a musím říci, že mám z toho hlavu jako balon. Optical SPDIF považuji za nutnost. Přeci jen galvanické oddělení se někdy hodí. Takže alespoň jednu věc mnou požadovaná karta mít musí. K tomu bych stanovil limit někde kolem 5000Kč. Další věc je SW, kde nastavím: ­"nic s tím nedělej a šoupni to na SPDIF out­". Sony a Philips mě doufám pochopí. Tím mi nejspíš odpadá Creative. Uvažoval jsem nad Auzen X­-Meridian 7.1. Pak jsem si ale řekl, k čemu mi bude AUX 2.0 v DTS, když AUX 2.0 je již zastaralý a hraju tak max hoďku týdně. A navíc už to samo odporuje mému předchozímu požadavku nic s tím nedělej a nech to na externím AV recieveru. Tak to vypadá, že pokud neseženu Onkyo SE­-2000PCI, tak dojde na hod kostkou. Zatial :­)
Odpovědět0  0
JohnyH (15) | 4.3.200716:20
Onkyo SE­-200PCI :)
Odpovědět0  0
opamp | 4.3.20077:34
Dotaz asi hlavně pro pana Šejnohu: Bylo by možno domluvit se na ­"proklepnutí­" externí karty Terratec Phase24FW, kterou vlastním? Jsem s ní víc než spokojen, ale zajímalo by mne, jak si vede při měření přes referenční kartu.
Odpovědět0  0
JohnyH (15) | 2.3.200711:00
Zdravím,
představte si, že mám doma například audio vybavení typu Accuphase a reproduktory třídy Technics SB­-M 10000. Jsem labilní člověk a chci si pustit Monty Pythons, které mám v počítači. Jakou sakra zvukovku bych si měl pořídít, pokud bych nechtěl používat stupidní SW od Creativu, či nějaké integrované šmucky, díky kterým ve své reprosoustavě slyším, kdy mi pracuje HDD a tak podobně? Je tu někdo, kdo mi dokáže poradit, nebo se mám ztrapňovat před panem Dietrem Burmestrem? Díky!
Odpovědět0  0
AudioPC | 2.3.200711:53
M­-Audio Revolution 5.1 do pci slotu + kvalitni kabel pro digitalni vystup na zesilovac. Provozuji uz nejaky ten patek a max spokojenost. Pokud je pan prachaty fanjsmekr tak ext. zvukovou kartu­(kvuli ruseni­) kolem 10­-20 papiru do firewire. Nasledne digitalni optikou­(ktera zvladne az 192kHz narozdil od dratoveho digitalu, ktery da max 96kHz...prinos a rozdil je ovsem diskutabilni­) do zesilovace.
Odpovědět0  0
gro | 4.3.200721:40
Na co externí zvukovku když zvuk potáhne digitálně přez optiku ­(převodníky v kartě i s rušením zvuk obejde­) ???
Odpovědět0  0
AudioPC | 5.3.20078:14
to je spravna poznamka :­), ale treba v mem pripade proto, abych si zvukovku mohl vzit sebou k notebooku, kdyz sem delsi dobu cestovne pryc.
Odpovědět0  0
nooly | 2.3.200712:46
doporucuju externi zvukovku. u zvukovek, ktere maji ADDA prevodniky primo na karte, je znacne riziko jejich ruseni, to se tyka vsech onboard i techto recenzovanych karet ­(az na tu audiophilku­)...
Odpovědět0  0
Franta5 | 2.3.200721:26
Já mám M audio5.1 a používám sluchátka Senheiser 555 a nemám větší výhrady.Za ty peníze asi nic lepšího není.
Odpovědět0  0
Petersson1694 | 1.3.200723:58
Domácí hudebníky by rovněž zajímalo jak je to např. s latencí při použití ASIO ovladačů... Již pár měsíců X­-Fi Elite Pro provozuji, a až na trochu větší latenci ­(zvuk je stabilní při nastavení bufferu na 4ms při 48kHz­) jsem maximálně spokojen. Kvalitě reprodukce není co vytknout.
Odpovědět0  0
elko | 1.3.200713:56
Napište recenzi na to Onkyo SE­-xx0PCI. Ať víme co to je za raketu. :­-­)­)
Tam asi s kondenzátorama problém nebude:­-­))
Odpovědět0  0
safa76 | 1.3.200711:21
Tohle je IMHO hodne hruba technicka recenze, mereni a spousta fotek. O tom co ty karty umej toho prilis moc nevypovida, skoda. EMU na ma sobe MIDI port ­(ani zminka­), hardwarove DSP jednotky, ADAT port ­(vi autor recenze vubec k cemu to je?­), port pro rozsireni o externi box na 1616M ... a pokud dobre ctu nikde ani zminka. Skoda ... prijde mi to jako zbrkla resp. odflakla prace. Fotky a mereni si lidi muzou najit na internetu ...
Odpovědět0  0
Martin Šejnoha (242) | 1.3.200712:15
popsat všechny možnosti a vybavení této karty by nejspíše vydalo na samostatný článek, to není účelem tohoto testu
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 1.3.200710:54
Další pěkné potvrzení, že pokud už si koupit slušnou poloprofi kartu, která bude navíc univerzální, tak jedině Creative...
Odpovědět0  0
Martin Šejnoha (242) | 1.3.200712:10
To není tak jednoznačné, X­-FI zcela postrádá symetrické vstupy­/výstupy a to by mohlo dosti zájemcům vadit. To ji dělá vhodnou jen pro mírně náročnější domácí použití.
Odpovědět0  0
gro | 4.3.200721:33
Na co doma používáš symetriku ?
Odpovědět0  0
Michal Mitrega (56) | 1.3.200712:46
hulánovský komplot :­)­) Creative, Microsoft, Intel, nVidia je nejvýš, ostatní značky jsou póvl. :_D

Já mám objednanou Onkyo SE­-200PCI. ;­) Se svou Elitní kartičkou se můžeš jít vytř*t.
Odpovědět0  0
Papek_SVK (174) | 1.3.200717:45
:D jj, asi tak... sak co ine sa cakat od cloveka, ktory ti bude tvrdit, ze Celeron D je ovela lepsi nez FX­-62
Odpovědět0  0
RASTER | 1.3.200720:00
Mozete prosim hodit nejaky link na recenziu? Uplne vsetko co som nasiel je v azbuke alebo po cinsky :­( A kde ste ju objednaval? Diky
Odpovědět0  0
Honza1111 | 6.3.200711:57
Tuhle kartu si chci taky koupit, napiš jak hraje až ti přijde, zajímá mě jestli se tam nějak projeví ten Onkyovskej VLSC­( Vector Linear Shaping Circuitry ­)proti pulzům z DACu, díky.
Odpovědět0  0
vopěnka | 2.3.20079:42
to je výkřik pubescenta nebo v tom mám vidět víc
Univerzální na co?
Dobrá práce, které něco málo chybí. Škoda, protože ty karty stály za víc hraní :­-­(

Souhlasím, že pro domácí užití je Elite Pro­/Platinum špička a na běžné aparatuře a běžné hudbě nic nepoznáte. Ale RH výkřiky jsou o ničem. Creative má pořád netransparentní ovladače s řadou chyb.
Odpovědět0  0
Monster (5) | 1.3.20079:29
Mam otazku, ci je mozne dostat cez digital out 5+1 zvukovych kanalov pri hrach a aplikaciach. Pretoze mam na PC zapojeny reciver a tam je daleko lepsi D­/A prevodnik ako na zvukovke. Co som sa snazil nieco zistit tak niektore zvukovky tento priestorovy zvuk domixuju na PCM stereo a potom posielaju cez digital out. Moja Sound blaster Audigy 2ZS to rozdeli na 3* PMC, teda na jednom kabli predne dva,na druhom zadne dva a na tretom center + subwofer, ale nexistuje reciver co by si s tym dokazal poradit. Chcem sa zabavit analogoveho prepojenia, kedze pri filmoch pouzivam digitalne prepojenie ­(DTS, DOBLY DIGITAL­) ale pri hrach som bezradny. Je nejaky sposob?
Odpovědět0  0
afk_cz1 | 1.3.20079:59
ja jsem to resil se svoji ZS2 tak, ze jsem si podle navodu z webu zapojil SPDIF IN­/OUT z puvodniho SPDIF IN­/OUT modulu, ktery dava Asus ke svym MB. staci jen korektne prehazet draty v konektoru, zapojit do zvukovky, nastavit SPDIF pass trough v creative center a o zbytek se postara externi receiver. tak se zbavis analogu spolehlive. ale pres digital­-out... to jsem nezkousel.
Odpovědět0  0
Monster (5) | 1.3.200711:36
A teraz ked hras na hry tak ti to ide ako? ako DTS, alebo DOLBY DIGITAL,alebo ako?
Odpovědět0  0
Markus_CH | 1.3.200712:49
Bezne zvukovky to nedokazu, je treba aby zvuk. karta dokazala enkodovat zdroj zvuku v realnom case do Dolby Digital. Sam to tento problem riesil a dozvedel som sa ze to dokazal starsi zvukovy kodek SoundStorm integrovany v NForce chipsetoch. Bohuzial sa uz nevyraba. Momentalne mas moznost pouzit napr. tieto zvukove karty http:­/­/www.auzentech.com­/ . Tie vedia enkodovat do Dolby Digital, DTS, D:Neo a pod... Sam mam doma ich X­-Plosion a napriek pociatocnym problemom som maximalne spokojny. Prepojena je digitalne cez CINCH do recieveru Yamaha.
Odpovědět0  0
Monster (5) | 1.3.200713:07
Hmm, a kde sa daju tie zvukovky zohnat a za kolko :­)? Lebo sa chcem zbavit toho ze stale prepinam medzi digitalom a analogom.
Odpovědět0  0
Markus_ch | 2.3.200716:04
Objednat sa da napr. na http:­/­/www2.computeruniverse.net­/
Stoji to komplet zo zaslanim na Slovensko asi 120 EUR. Jedna sa o kartu Auzentech X­-Plosion 7.1 DTS Connect, tu je link: http:­/­/www2.computeruniverse.net­/products­/90181555.asp Mozno by sa dala zohnat aj niekde v cechach skus pogooglovat.
Odpovědět0  0
Petr Flaišman | 1.3.20079:26
Ano, souhlasím s tím že poslechové testy nejlépe od několika recenzentů jsou pro mě velmi důležité a dost chybí. Osobně posuzuji kvalitu karty jen subjektivně bez jakýchkoli měření. Při testech jakékoli kvalitní audio techniky na specializovaných webech je slepý poslechový test ten nejdůležitější.
Odpovědět0  0
Michal Mitrega (56) | 1.3.20078:54
Recenze bez poslechových testů není recenze. Čtenář se také nenechá opít závěrečnou větičkou a pořadí karet. Opravdu zvláštní...
Odpovědět0  0
Martin Šejnoha (242) | 1.3.200710:53
Poslechový test o více posluchačích se dá uspořádat jen tehdy pokud seženete několik lidí schopných rozlišit která karta právě hraje, pokud ne je to pasé. Jsem si téměř jist, že vy sám by jste nebyl schopen rozlišit která zrovna hraje ;­), rozdíly mezi těmito kartami již byly opravdu minimální, skoro bych řekl, že i záleží na momentální náladě posluchače. Jediná rozlišitelná byla právě maya44. U profi karet nejde jen oto jak to hraje, mnohem více zde záleží na odstupu signálu od šumu atd. signál se tpotiž bude dále zpracovávat a dalším zpracováním se chyby při nahrávání jen znásobují.
Odpovědět0  0
RASTER | 1.3.200717:37
Poslechový test o více posluchačích se dá uspořádat jen tehdy pokud seženete několik lidí....

A este tomu chyba kvalitna aparatura. Divim sa Vam ze k tej zaujimavej homemade audio technike pouzivate pre basovu linku TVM. Na tom sa fakt musi rozdiel medzi kartami tazko hladat :(
Odpovědět0  0
stepanl (57) | 1.3.200719:03
by ses divil co se da z TVMek dostat kdyz to udelas poradne­(ozvucnice,vyhybky,atd.­)...ale samo ze to na profi bedny nema­(treba nautilusy :D )
Odpovědět0  0
Martin Šejnoha (242) | 1.3.200721:33
Myslíte že bych ARNkem kazil špičkové kvality Visatonů? Nebo žeby sugesce typu co je tesla to je špatné? Reprosoustavy jsou vyladěné jako celek a ARN312 jim to nijak nekazí.
Odpovědět0  0
DJ Rix | 2.3.200716:07
312ctka je dost zláštní reprák,jaksi vybočuje z klasické řady ARNek. Já mám bedny osazený komplet ARN krom výšek ­(tam je TONSIL­) a můžu jen potvrdit,že po cca ročním postupném dolaďování výhybek jsou bedny ůplně jinde než když jsem je koupil.­(rezervy jsou pořád na středech,ale těžko to za něco vyměnit­-ten zatracenej TVMáckej nestandardní rozměr­) Člověk může koupi repra za tesítky tisíc,ale optimaliovaná­-doslova vypiplaná!!­(kdo to někdy dělal určitě souhlasí­) bedna s TVM osazením může hrát mnohem lépe. Jen tak na okraj­-kolik z těch kdo vždy plivou na testovací sestavu má doma alespoň z části aparaturu na podobné ůrovni?? Homemade to příjde na pár desítek tisíc,profi z obchodu na řádově na stovky tisíc. Z tohoto pohledu mi přide testovací sestava p. Šejnohy naprosto dostačující a ve většině případů mnohem převyšující většinu sestav zde přítomných. Jinak pěkná recenze p. Šejnoha.
Odpovědět0  0
gro | 4.3.200719:09
TVM ? znám, co kus to originál ­- stačí přeměřit několik kusů a máte jasno ­(nedá se z toho nic opravdu solidního dělat, Fs ve stejné sérii ujíždí klidně o 10% a s ním i další parametry­), besáky nemají ani zkratovací měděné prstence, jsou to příšerně zastaralý repráky s velkýma tolerancema a malou citlivostí ­(zachraňuje je jenom to že každý zná převážně jen čínské ­"zboží­" které je ještě horší­). ARN312 není špatná akorát má několik kostrukčních nedostatků které se negativně projeví při větším buzení LF ­/nadoraz­/ ­(nevrtaný p. nástavec ­- rep. ­"funí­", radiálně krátká středička ­- pazvuky, nevhodný spoj gumy a membrány ­- trhá se ­/jeden čas se dokonce odlepovaly membrány, tak výrobce vyměnil lepidlo­/­), na ­"lidský­" poslech naprosto vyhovující reproň ­(v closed boxu­), díky průměru při normální hlasitosti malé zkreslení... asi nejpoužitelnější TVM bass ­(pokud je v místnosti místo na dvě velké ­"rakve­")
Odpovědět0  0
DJ Rix | 4.3.200720:09
Panebože. To jseš ty,co jsi byl i minule u testu zvukovek tak strašně chytrý,viď?? Tak nás oslň,co máš za hi­-end ty. Můžeš mě prozradit,čemu vadí rozpotyl Fs 10%.Chce to uádět konkrétní fakta,ne jen tak plácat!! Jinak si nějak nejsem vědom toho,že by série basáků 05 či 07,nebo loňsá 08 byla nějak zastaralá. Osobně jsem původní basáky 03 vyměnil za 07 a je to někde jinde. Jinak ještě jedna věc: ty máš prostředky a možnosti KVALITNĚ A PROFESIONÁLNĚ!!! změřit parametry repro? Nemyslím tím měření přes zvukovku a mikrák za litr. Dost pochybuji.
Odpovědět0  0
gro | 4.3.200721:28
Kupuj si co chceš. Vysvětlovat ti tolerance a jejich vliv nebudu na to je dost literatury ­(tam se dočteš že to Fs má souvislosti­), i kdybych to rozvedl stejně bys řekl že dělám chytrýho a kecám.
A ­"nový­" TVM jsou jenom trochu otuněný starý plecháče vyráběný na lince ­"z druhé ruky­" z minulýho tisíciletí, to je prostě fakt a že je každý kus prakticky originál tak to taky ­(že něčemu dáš nový jméno nebo mizernej magnet navíc ještě neznamená že je z toho nová technologie nebo něco co už má řada výrobců dvacet let ­/a dneska už je zase někde jinde­/­), pak když čtu nějaký hemzy o superladění a mazlení se z výhybkou tak u toho smíchy uchcávám.
PS: oslňovat ? koho a proč ? nějakou frajeřinu mám v paži. Na TVM ­(mimo jiné­) hraju a proto vím co je to zač.
PPS: Mám nemám prostředky, rozdíly co jsou mezi reprama od TVM ze stejné sérky poznáš i s NF milivoltmetrem za dvě kila.
Já fakta uvedl u tebe jich ale vidím nějak málo, spíš jenom to plácání.
Odpovědět0  0
DJ Rix | 5.3.200717:12
Tvůj spůsob chování a vyjadřování je mi silně povědomý z jiného fóra od jednoho člověka­-že by shoda? Žvásty o literatuře poté co chce člověk slyšet fakta jsou nejlepší. Dokaž že mají repra TVM toleranci 10% u Fs a jiné repra ji nemají,nebo jsou v tom mnohem lepší. TVM jsu sice plecháče možná snad i děané na 20 let starých strojích,ale nevím o tom že by třeba Beyma nebo Tonsil každý ruhý rok obměnoval výrobní zařízení. O výhybkách a jejich ladění se stebou asi nemá smysl bavit,tady zase doporučím literaturu já tobě. Oslňovat nemusíš,ale proč tedy pliveš na něco co máš sám doma?? Trochu divné nemyslíš?? Ale ty máš jistě dobře změřený milivotmetrem za dvě kila jak jsou ty repra naprd,experte. Skus se někdy zastavit třeba i v tom TVM,podívat se jak se měří reproduktory a jejich parametry.
Odpovědět0  0
gro | 5.3.200721:12
Proč na ně plivu i když je mám ? protože si to zaslouží :­-­) A chceš fakta­/důkaz že tolerance Fs u TVM je 10% ? tak se podívej do papíru co k tomu dostalas při nákupu nebo si ty plechovky oměř. žvástale :­-­)­)­)­) chceš lepší repra ? například SEAS má daleko lepší tolerance... dál pokračovat nebudu musel bych být sprostý bo jsi *ulin a ignorant ­(ať napíšu cokoliv budeš to zpochybňovat a nic si neověříš ­- fuck­).
Odpovědět0  0
DJ Rix | 5.3.200721:35
Dobrá,vyhráls ty ­"odborníku­" na reproduktory.Proti tvým vysoce odborným nadávkám nelze nic říct. Až se naučíš chovat,tak třeba budeme diskutovat dál. Tahle diskuse stejně ostatním zde nic užitečného určitě nepřinesla,stejně jako tvoje ­"chytré­" řeči u minulého testu zvukovek.
Odpovědět0  0
gro | 5.3.200722:09
Vyhrál ? ty diskuzi bereš jako souboj ? nejsi nemocný ? Petře, mimochodem mluvit za ostatní není hezký.
Odpovědět0  0
DJ Rix | 5.3.200722:22
Ne neberu diskusi jako souboj. Jen jsem nepochpil roč se t budeme nesmyslně hádat o něčem na co máme evidentně odlišný názor. A nevšiml jsem si že bych mluvil za někoho jiného. Ale nespletl jsem se že tě znám.Nebo jo?
Odpovědět0  0
gro | 5.3.200722:25
Omlouvám se za ty nadávky, mám špatnej den. sorry

PS:To už se mi tak stává, mám blbej den a jdu na článek­/nějakou diskuzi v naději že si zlepším náladu a ono... tak sorry už nebudu otravovat.
Odpovědět0  0
DJ Rix | 5.3.200722:44
Ok,já se taky omlouvám,snadno se nechám unést..:­) ještě že se do nás nepustil někdo další...:­) IMHO odkud mě znáš??
Odpovědět0  0
Ivoss (67) | 1.3.20074:11
co vstal, už včera.
Jinak gratuluji k netradičnímu závěru, přímo uzávěru.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.